Lähinnä ajattelin niitä ketkä ovat niin kovia että eivät uskalla olla heikkoja. Oman kilven alla on helppo olla ja kulissin taa voi piiloutua. Olla olevinaan vaikka maailmanmies tai mitä tahansa. Olla naisiinmenevä reissumies joka aamun tullen hiippailee takaovesta tai ikkunasta matkoihinsa. Itku kurkussa, vittu, ja rintaa pakottaa kun sydän ei tahtoisikaan lentää, vaan jäädä. Mutta kun ei uskalla jäädä. Jos jää, joutuu pian paljastamaan sen, että onkin ihan samanlainen kuin kaikki muut : Onnellinen jos kelpaa ja onnellinen jos rakastaa ja saa olla rakastettu.

 

Mä olen maailmamies

jos sä et vaan tunne mua

Mä olen se salaisuus

joka ei saa paljastua

Mä olen se tarina

joka kertojaa vaihtaa

Gordionisolmu

minkä ratkaistua saa

         Paina mut hetkeks itseäs vasten

         Tänä yönä muuta kaipaa en

          kuin olla hetkisen poissa

          Olla osa sua

         Hengittää nää hetket ennen aamua

 

Mä olen juuri se riski

joka voi toteutua

Mä olen se ohjelma

joka aina seuraa sua

 

Mä olen just se tyyppi

ketä sä et aamulla jää

Mä olen se kuka toivoo

et sä sanot "Jää"

                Paina mut hetkeks itseäs vasten

                tänä yönä muuta kaipaa en

                Kuin olla hetkisen poissa

                Olla osa sua

                 Hengittää nää hetket ennen aamua